RE: Koloniální dějiny Afriky, trochu jinak |
Autor: Petr Přibyl
Datum:
Vysoce vážený pane a příteli,
mluvíte mi z duše. Věci a děje je nutno nazývat pravými jmény a nenechat se zmást pány Korenskými, Kukury a jim podobnými.
Jenom oni, vzbuzujíce svými názory a činy třídní a rasové nenávisti, potřebují "zákonný" zákaz nenávisti rasové a třídní, aby mohli potlačovat a trestat ty, kterým není jedno, jak žijí.
Oni potřebují stát a zákony k potlačování těch, kteří jim do očí říkají, podle pravdy, že jejich konání je zločin.
A potřebují také rozdělení národů a lidí na bohaté, ty"chytřejší všehoschopnější" a ty ostatní.
Prot jsou ochotni paktovat se s Pinochety, ačkoli se slovy od diktátorů odvracejí.
Kvůli matení pojmů srovnávají komunismus a národněosvobozenecké hnutí s fašismem.
Nevadí jim, že diktatura za osvobozeneckých revolucí je vždy namířena proti utlačovatelské menšině, zatím co fašistická diktatura je namířena proti většině, nejdříve vlastního národa, a následně proti většině národů celého světa.
Vlastně vadí, protože fašista vládne v jejich prospěch, a udržuje jejich "poctivě získaný" majetek, zatím co komunistické, nebo národněosvobozenecké hnutí je trestá, právem, za jimi spáchané zločiny.
A to přece nejde!
"Neboť již od věků bylo na zemi vždy všechno rozděleno tak, že ti "schopnější" měli právo na to, aby vládli, kořistili a ti ostatní aby na ně dřeli, případně za jejich majetky umírali, ať už ve válkách, nebo bídou a hladem."
Petr Přibyl
Mesfin G. napsal(a):
-------------------------------
Ahoj Petře,
Při čtění tvého přispěvku jsem si uvědomil, že lidstvo nemůže doufát ve splnění velkých cílů (např. o svobodě, spravedlnosti, spravedlivé společnosti atd.) polovičatými postupy a ústupky. Taková rozhodnutí pouze zakonzervují společneské vředy, které chtěl se zbavit a ve vhodné chvili znovu objeví aby prodlužováli zanicené a hnisavé agonie společnosti.
Nechci se bát slova a myšlení, i když někdy jsou silná. To z jediného důvodu, že jejích znetvoření a zneužití je dílem jednotlivců a skupin, kteří se rozhodli pro kompromis. S kolonialismem kompromitovala velká čast africké elity, a tudíž přispěla k jeho prodloužení i s ním i marazmus africké společnosti . Přece nikdo nemůže chtit ode mne, ale i od ostátních Afričanů, abychom se "zamilovali" do něčho, který chce nás pouze řídít aniž by naše životy obohacovál v plném smyslu. Proto také můj "nenávist" ke kolonialismu. Nic více nic méně.
Péče o společnosti musí byt zdrojem všech zákonností; problémem není zda-li kolonialism....
|
|
Téma |
Autor |
Datum |
|
Mesfin Gedlu |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
udivený čtenář |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
cqd |
|
|
Monika Jansová |
|
|
Jakub Kašpar |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Jakub Kašpar |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Pavel Kořenský |
|
|
Daniel Jánský |
|
|
Mesfin G. |
|
|
xxxxxxxxxx |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Pavel Kořenský |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Daniel Jánský |
|
|
Daniel Veselý |
|
|
Mesfin G. |
|
|
RE: Koloniální dějiny Afriky, trochu jinak |
|
Petr Přibyl |
|
|
Ľubomír Kukura |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Ondrej Slacalek |
|
|
Příspěvky porušující zákony ČR nebo podněcující k násilí, rasové či třídní nenávisti bez milosti mažeme. |
|
|