Výsledek minulých anket |
SB a MMF by se měly
zrušit (100)
změnit se od základu (125)
změnit svoji politiku (48)
změnit management (1)
zůstat takové, jaké jsou (173)
|
Považujete nápad uspořádat v Praze vyroční zasedání SB a MMF za
skvělý (115)
dobrý (27)
normální (38)
hloupý (38)
škodlivý (120)
|
|
|
RE: Koloniální dějiny Afriky, trochu jinak |
Autor: Mesfin G.
Datum:
To je reakce na názor Pavla Korenského, tak to zvěřjeňuji aby zajemci to mohli čist
Dobré probuzení!
Nevím kde žijete a nechápu vaše "rozčarování" na mou recenzi dvou histroických knih pojednavajících o Koloniální historii Afriky. Nevím jestli vůbec chapete co to známena "recenze," ale přesto chci vas upozornit, že pojem "třída" je standardní ekonomickou kategorií se ketrou parcuje v různých disciplinách sociální vědy. Tak není důvod se ho bat (i když třeba má v sobě význam i střet zájmu) jakoby byl nelegitmní výtvor stalinistickobřežněvovské totality v jehož otrubách mnoho lidem ve střední a východní Evropě (na rozdíl od Afriky) vedlo Hej!
Jsem si vědom, že v takovém prostředí, po smaetovém "opojení" nějaké brzké střizlivění vůbec nebude snadno dosažitelné. Stačí jen trochu pozorné podivat a poslouchát, a nemůže člověku uniknout, že dnes v Česku stejně jako kdy si nedávno nikdo nemluví, kromě těch, kteří opkaují sami sebe. není divu, že u nás navsi mnoh z mých spolusedících u štamgastského stolu si myslěji, že společnost ucitlá v zájetí "slepců a hluchoněmů," kteři nechtěji naslouchát varující rády vlastní minulosti! (nemluvě o kolonialismu a jeho řadění třeba v Africe)
To co dnes nejvíce ze všeho lidstvo potřebuje není uhalzený a povrchní božskonebožský jazyk "lásky," "bratrstvo," "odpuštení" atd., ale jasné přemyšlení a myšlení. Vy svými zjednodušenými až patetickými názory k tomu vůbec nemůžete přispivat, mimo jiné i tím, že jak se zda jste se smiřil se životem v kompromisu, nebo podle A. Camus "angusih today and murder tomorrow." Problém spočívá v tom, že či život se zmáří nebo či krev poteč.
Velemyslitelům jako jste vy uníká, že ŽIVOT nemá cenu pokud není projektováný směrem do samysluplného budoucna, a může dozrávát a progresovat k vyššímu cíli. Jinak je to cesta k dekadenci a postupnému zaniku, tj. model koloniálního světa. Kde jinde než v minulosti si můžem o tomto poučit?
Mesfin G.
|
|
Téma |
Autor |
Datum |
|
Mesfin Gedlu |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
udivený čtenář |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
cqd |
|
|
Monika Jansová |
|
|
Jakub Kašpar |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Jakub Kašpar |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Pavel Korensky |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Pavel Kořenský |
|
|
Daniel Jánský |
|
|
Mesfin G. |
|
|
xxxxxxxxxx |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Pavel Kořenský |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Daniel Jánský |
|
|
Daniel Veselý |
|
|
Mesfin G. |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Ľubomír Kukura |
|
|
RE: Koloniální dějiny Afriky, trochu jinak |
|
Mesfin G. |
|
|
Petr Přibyl |
|
|
Ondrej Slacalek |
|
|
Příspěvky porušující zákony ČR nebo podněcující k násilí, rasové či třídní nenávisti bez milosti mažeme. |
|
|
|
|