Autor: Pavel Mach
Datum:
Zdravím i já Vás
"Je v poradku, kdyz vtrhneme do destneho pralesa - do tohoto jedinecneho ekosystemu - s bagry a pilami, zanechame po sobe paseku a domorodcum, kteri tam po tisice let ziji znicime domov s tim, ze na nej nemaji pravo, protoze les je statni?.."
---Podle mého soudu to není v pořádku, i když mnohdy kácí svoje pralesy samy vlády těch zemí, ty pak argumentují tím, že lesy jsou státní a stát potřebuje peníze na soc. pomoc atd. atd. Na varování různých světových organizací o změně klimatu reagují chudé země tím, že bohaté průmyslové země taky při svém vzestupu kašlali na ekologii a taky kácely , navíc i jinde než ve svých zemích. Tak proč né nyní ony ? A mají taky pravdu. Odpovědny jsou pak vlády, že nehájí zájmy svých obyvatel, ale zájmy společností , které přinášejí sice méně peněz, ale teď. Odpovědny jsou firmy, které dřevo těží, nebo nakupují za pro chudé země nevýhodných podmínek, ale to je zase věc obchodní etiky. Věřím, že na toto je třeba ukazovat a zveřejňovat . S křesťanstvím a křesťanskou společností to má málo co do činění. (Možná jenom to , že když dřevorubec uvidí ty stromy, uleví si : "Jéžiši, to sou stromy, co, vole!")
"Potom jim zakazeme uzivat halucinogenni houby a koku, rekneme jim, ze jejich ritualy jsou primitivni"
---Tady se pohybuji na tenkém ledě, moc o tomto nevím. Můj rychle udělaný názor je asi takový : Každý národ i nárůdek má svojí kulturně a společensky preferovanou drogu. Drogu, která je ve všeobecné oblibě a užívání a je součástí místní kultury i tradice. Například pro Čechy pivo, Moravany slivovice, Rusy vodka, jinde marihuana, jinde houby atd. Zaměnit jednu obvyklou drogu za jinou může mít katastrofální následky. Například američtí indiáni. Domnívám se, že bez většího množství omamných látek v tzv. dýmce míru, by nebyli kmeny znepřátelené až na smrt schopni v jednom večeru zakopat válečnou sekeru. Tedy např. opium mohlo být součástí indiánské kultury, aniž by vedlo k rozbití a rozpadu kmene. Naopak od alkoholu, který pro indiány představuje vážnou hrozbu. Bohužel se domnívám, že dochází k rozpadu kmenů, ztrátě dosavadního způsobu života, ztrátě a změně životního prostředí, ztrácejí se tradice a kultura do které určité drogy zapadaly a patřili. Zůstávají jen zbytky minulých věcí a ony drogy. Bez zázemí, bez řízení tradicí a kulturou . To potom vede jen k zneužívání místní drogy a katastrofám lidských životů. To je , myslím , jeden z důvodů, proč mezinárodní instituce a organizace prosazují potlačení užívání místních drog (hub, koky atd.) Nejspíš bych užívání místních drog nekriminalizoval a už vůbec bych výkon nějakých postihů nesvěřoval do ruky někomu jinému, než opět místním lidem.
Z mojí křesťanské víry vyplívá , že každý může být skutečně svobodný. Tzn. od hříchů, zlozvyků, pout minulosti i různých závislostí.(tím nemyslím "primitivní kultury" různých národů ) Proto je jen přirozené, že křesťané i v zemích ještě více nekřesťanských než jsou země Evropy mluví o této svobodě, kterou většinou sami prožívají a nabízejí cestu k ní. viz dále : " a ze musi verit v krestanskeho boha. Na jejich kulturu kasleme a znicime ji. " Každý, kdo prosazuje Boha jinak, než božími principy (láskou a trpělivostí apod. ) samozřejmě již není křesťanem podle bible a vzdaluje se Bohu . Od takových by se měla distancovat i církev, která je původně do oné země vyslala.
"Co si o tom myslite? Verite v to poselstvi, ktere jste prijal za sve natolik, ze jste ochoten takhle (ovsem z meho pohledu) devastovat lidi? " Já sám se nejspíš nikdy nevypravím na takovouhle cestu, kdy bych šel říci o Bohu (křesťanském) a jeho lásce k člověku do nějaké země v oblasti tropických pralesů. Existuje jedna kniha, která mě osobně ukazuje, jak asi je to nejlépe, pokud se člověk na takovou cestu vydá. Jmenuje se Bručko, napsal ji Bručko : Bruce Olson. Člověk, který se vydal sám do pralesů (možná Jižní Ameriky), setkal se tam s kmenem příležitostných lidožroutů atd adt. Příklad, který mě zaujal byl : když se ve vesnici rozmohla nákaza zánětu spojivek a mnoho lidí už téměř pro zánět nevidělo, rozhodl se že je trochu zdevastuje, a poskytne jim kapky a antibiotika. Samozřejmě to od něj nechtěli a všichni chodili za místní šamankou. Tak ty léky dal Bručko šamance , zanesl si do oka infekci z oka obyvatele vesnice a šel za šamankou jako všichni ostatní . Ta napřed zaklínala kapky a pak mu je nakapala do očí a on se časem uzdravil. Pak i ostatní. Pokud šlo o Ježíše Krista, mluvil o něm jen v souvislosti se svou osobou, jen vlastní svědectví, jak Bůh jedná s ním. Nepodmiňoval Bohem a křesťanskou vírou jakoukoliv pomoc či náklonnost.
Tak už to zkrátím : Věřím, že se stalo mnoho zločinů ve jménu Boha a křesťanství , věřím, že to vidí především Bůh a zařídí se podle toho u Soudu lidí. Věřím také, že každý člověk má právo slyšet o Ježíši Kristu a jeho skutcích pro člověka. Jedině tak se bude moci svobodně rozhodnout pro, nebo proti.
Pokud jsem neodpověděl moc věcně, můj dosavadní mail je mach@hstech.cz . Ale jenom do konce srpna.
S přáním dobrého dne se loučí Pavel Mach
|
|