Praha 26.-28. září 2000 Home Page Econnect
Diskuse - Praha 2000 - Výběr z tisku - Další zdroje - Akce - Tiskové zprávy - Video archiv - Kontakt
Konference Václava Havla živě na Internetu


Globalizace (1999-2000)
Globalizace (vše)
MMF (2000)
MMF (vše)
WTO
MAI

Pražské demonstrace proti MMF a SB
plně podporuji
(361)
podporuji jejich nenásilnou formu
(518)
jsou legitimní, ale nepodporuji je
(105)
ať se konají mimo osídlená území
(50)
všechny demonstranty bych postřílel(a)
(308)


Výsledek minulých anket
SB a MMF by se měly
  zrušit (100)
  změnit se od základu (125)
  změnit svoji politiku (48)
  změnit management (1)
  zůstat takové, jaké jsou (173)
Považujete nápad uspořádat v Praze vyroční zasedání SB a MMF za
  skvělý (115)
  dobrý (27)
  normální (38)
  hloupý (38)
  škodlivý (120)


Mediální partneři:

Respekt

Ekonom

Literární noviny

Právo

 RE: Otazka pro vsechny
Autor: Pavel Mach
Datum:   

Zdravím i já Vás

"Je v poradku, kdyz vtrhneme do destneho pralesa - do tohoto jedinecneho ekosystemu - s bagry a pilami, zanechame po sobe paseku a domorodcum, kteri tam po tisice let ziji znicime domov s tim, ze na nej nemaji pravo, protoze les je statni?.."
---Podle mého soudu to není v pořádku, i když mnohdy kácí svoje pralesy samy vlády těch zemí, ty pak argumentují tím, že lesy jsou státní a stát potřebuje peníze na soc. pomoc atd. atd. Na varování různých světových organizací o změně klimatu reagují chudé země tím, že bohaté průmyslové země taky při svém vzestupu kašlali na ekologii a taky kácely , navíc i jinde než ve svých zemích. Tak proč né nyní ony ? A mají taky pravdu. Odpovědny jsou pak vlády, že nehájí zájmy svých obyvatel, ale zájmy společností , které přinášejí sice méně peněz, ale teď. Odpovědny jsou firmy, které dřevo těží, nebo nakupují za pro chudé země nevýhodných podmínek, ale to je zase věc obchodní etiky. Věřím, že na toto je třeba ukazovat a zveřejňovat . S křesťanstvím a křesťanskou společností to má málo co do činění. (Možná jenom to , že když dřevorubec uvidí ty stromy, uleví si : "Jéžiši, to sou stromy, co, vole!")

"Potom jim zakazeme uzivat halucinogenni houby a koku, rekneme jim, ze jejich ritualy jsou primitivni"
---Tady se pohybuji na tenkém ledě, moc o tomto nevím. Můj rychle udělaný názor je asi takový : Každý národ i nárůdek má svojí kulturně a společensky preferovanou drogu. Drogu, která je ve všeobecné oblibě a užívání a je součástí místní kultury i tradice. Například pro Čechy pivo, Moravany slivovice, Rusy vodka, jinde marihuana, jinde houby atd. Zaměnit jednu obvyklou drogu za jinou může mít katastrofální následky. Například američtí indiáni. Domnívám se, že bez většího množství omamných látek v tzv. dýmce míru, by nebyli kmeny znepřátelené až na smrt schopni v jednom večeru zakopat válečnou sekeru. Tedy např. opium mohlo být součástí indiánské kultury, aniž by vedlo k rozbití a rozpadu kmene. Naopak od alkoholu, který pro indiány představuje vážnou hrozbu. Bohužel se domnívám, že dochází k rozpadu kmenů, ztrátě dosavadního způsobu života, ztrátě a změně životního prostředí, ztrácejí se tradice a kultura do které určité drogy zapadaly a patřili. Zůstávají jen zbytky minulých věcí a ony drogy. Bez zázemí, bez řízení tradicí a kulturou . To potom vede jen k zneužívání místní drogy a katastrofám lidských životů. To je , myslím , jeden z důvodů, proč mezinárodní instituce a organizace prosazují potlačení užívání místních drog (hub, koky atd.) Nejspíš bych užívání místních drog nekriminalizoval a už vůbec bych výkon nějakých postihů nesvěřoval do ruky někomu jinému, než opět místním lidem.
Z mojí křesťanské víry vyplívá , že každý může být skutečně svobodný. Tzn. od hříchů, zlozvyků, pout minulosti i různých závislostí.(tím nemyslím "primitivní kultury" různých národů ) Proto je jen přirozené, že křesťané i v zemích ještě více nekřesťanských než jsou země Evropy mluví o této svobodě, kterou většinou sami prožívají a nabízejí cestu k ní. viz dále : " a ze musi verit v krestanskeho boha. Na jejich kulturu kasleme a znicime ji. " Každý, kdo prosazuje Boha jinak, než božími principy (láskou a trpělivostí apod. ) samozřejmě již není křesťanem podle bible a vzdaluje se Bohu . Od takových by se měla distancovat i církev, která je původně do oné země vyslala.

"Co si o tom myslite? Verite v to poselstvi, ktere jste prijal za sve natolik, ze jste ochoten takhle (ovsem z meho pohledu) devastovat lidi? " Já sám se nejspíš nikdy nevypravím na takovouhle cestu, kdy bych šel říci o Bohu (křesťanském) a jeho lásce k člověku do nějaké země v oblasti tropických pralesů. Existuje jedna kniha, která mě osobně ukazuje, jak asi je to nejlépe, pokud se člověk na takovou cestu vydá. Jmenuje se Bručko, napsal ji Bručko : Bruce Olson. Člověk, který se vydal sám do pralesů (možná Jižní Ameriky), setkal se tam s kmenem příležitostných lidožroutů atd adt. Příklad, který mě zaujal byl : když se ve vesnici rozmohla nákaza zánětu spojivek a mnoho lidí už téměř pro zánět nevidělo, rozhodl se že je trochu zdevastuje, a poskytne jim kapky a antibiotika. Samozřejmě to od něj nechtěli a všichni chodili za místní šamankou. Tak ty léky dal Bručko šamance , zanesl si do oka infekci z oka obyvatele vesnice a šel za šamankou jako všichni ostatní . Ta napřed zaklínala kapky a pak mu je nakapala do očí a on se časem uzdravil. Pak i ostatní. Pokud šlo o Ježíše Krista, mluvil o něm jen v souvislosti se svou osobou, jen vlastní svědectví, jak Bůh jedná s ním. Nepodmiňoval Bohem a křesťanskou vírou jakoukoliv pomoc či náklonnost.

Tak už to zkrátím : Věřím, že se stalo mnoho zločinů ve jménu Boha a křesťanství , věřím, že to vidí především Bůh a zařídí se podle toho u Soudu lidí. Věřím také, že každý člověk má právo slyšet o Ježíši Kristu a jeho skutcích pro člověka. Jedině tak se bude moci svobodně rozhodnout pro, nebo proti.

Pokud jsem neodpověděl moc věcně, můj dosavadní mail je mach@hstech.cz . Ale jenom do konce srpna.


S přáním dobrého dne se loučí Pavel Mach



 Téma Autor  Datum
 Křesťanská civilizace a globalizace  
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
osmý z devíti  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Jonáková  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
MMF  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
MMF  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
RNDr. Jiří Nečas  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Petr Přibyl  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Milan Horák  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Petr Přibyl  
 RE: Křes?anská civilizace a globalizace  
Milan Horák  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Lubomír Kukura  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Pavel Mach  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Zelva  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Retal  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Pavel Mach  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace  
Milan Horák  
 K Vašemu závěru...  
Jan Borovička  
 RE: K Vašemu závěru...  
Pavel Mach  
 Otazka pro vsechny  
Jan Borovicka  
 RE: Otazka pro vsechny  
Pavel Mach
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Petr Ježek  
 Žer, nebo budeš sežrán!   nový
Filip Hajný  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Helena  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Sektolog  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Helena  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Sektolog  
 Poslední vyjádření k rádoby Sektologovi   nový
Jan Borovička  
 DĚKUJI JSEM OSVÍCEN   nový
Sektolog  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Jan Borovička  
 RE: Křesťanská civilizace a globalizace   nový
Helena  
 At sektolog, prosim, nezvani   nový
Neznalek  
 RE: At sektolog, prosim, nezvani   nový
Sektolog  
 RADĚJI SPI NEŽ KRITIZUJ   nový
Sádí ze Šárízu  


Příspěvky porušující zákony ČR nebo podněcující k násilí, rasové či třídní nenávisti bez milosti mažeme.
 Odpovědět na tento příspěvek
 Vaše jméno:
 Váš e-mail:
 Nadpis:
Zasílat příspěvky této diskuse na výše uvedenou adresu.
    

Globalizace a moc
Milan Valach

Česko jako fikce?/Kdy skončí globalizace?
Martin Kuška

Josep F. Mária i Serrano: Globalizace
Jiří Nečas

Koloniální dějiny Afriky, trochu jinak
Mesfin Gedlu

Co je to globalizace
Ivan Rynda

COLIN HINES: Lokalizace čili nástin alternativy ke globalizaci
Jakub Patočka

Kontrasty globalizace
Karel Špindler

Je globalizace mezinárodní korupce?
Rick Fencl

Zprávy o policejním násilí: svědectví, věrohodnost, odpovědnost
Jakub Patočka

Buďte na nás přísnější, žádají Češi svou policii
Tomáš Pecina

Globální problémy nelze popírat!
Jan Borovička

Zprávy z Prahy
Michaela Valentová

Ideodiverzní centrály Stanislava Grosse
Štěpán Kotrba

Pražský začátek podzimu
Jiří Nečas

Násilí odsuzujeme, kritiky a protestů se nevzdáme
Jan Beránek

Zástupci NGO společnou řeč s finančníky nenašli
Kateřina Lišková

Systémové poruchy "primitivní" ekonomie
Petr Ježek

Globalizace jako výzva
Lubomír Mlčoch

Odpusťte dluhy nejchudších
Jiří Silný

Pijavici na vegetariána nepředěláš
Jan Křeček

Světové bance jde o „vyšší kvalitu života“
Mats Karlsson

Diskuse o globalizaci v době Výročních zasedání MMF a SB
Zdeněk Hrubý

Křesťanská civilizace a globalizace
Jan Borovička

Globalizace omezuje demokracii
Jan Keller

Je člověk bůh?
Marie Haisová

Ženy a globalizace
Eva Hauserová

Jiná zpráva o Světové bance
Pavel Přibyl

Nezakrníme vinou globalizace?
Jiří Nečas

Upírat části lidstva podíl na prospěchu z globalizace je ostudné
Kofi Annan

Protesty proti globalizaci
Viktor Piorecký

K čemu by mohl být MMF?
Erazim Kohák

K problému globalizace
Petr Kužvart

Vítejte v éře globalizace
Pavel Nováček



webdesign a publikační systém:

ECONNECT
Českomalínská 23
160 00 Praha 6
Tel.: 02/2431 1780
Fax: 02/2431 7892
Web:
www.ecn.cz
E-mail:
globalizace@ecn.cz